lördag 5 april 2008

Schulmans - en del av den kristna mediemakten?

Lite skämtsamt skulle man kunna påstå att bröderna Schulman är en del av den kristna mediemakten som det skrivits om tidigare på denna blogg och lite överallt i bloggosfären. I alla fall efter att ha läst följande artikel i tidingen dagens webbupplaga. Frågan är om inte bröderna schulman är representativa för en stor mängd av de svenskar som kallar sig religiösa i Sverige idag, i det att de troligen inte har läst större delarna i bibeln.
Jag utmanar härmed bröderna på att läsa igenom hela bibeln (jag har inte heller läst den från pärm till pärm, jag erkänner...), diskutera innehållet på denna blogg och sedan se om de fortfarande håller kvar vid sin kristna tro och fortfarande vill se bibeln som något viktigt i deras liv. De får gärna tjuvkika lite på den här sidan. Kolla in bröderna schulmans nya sida 1000apor som bland andra aftongladet skriver om här.

När får vi se Henrik Schyffert gå ut med att han är med i livets ord?

Andra bloggare om , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inget särskilt till övers för de här kidzen eller bratsen... men det här var lite kul och små elakt tyckte jag:

"Har du själv läst hela Bibeln?
- Nej, vem har det? Har du det?
Ja.- Då beklagar jag."

Gåslever sa...

Jo, det var roligt :)

Därför utmanar jag dem på att läsa hela bibeln. Kunde bli en kul utmaning.